Sumber - http://www.akupunyer.com/2011/09/teknik-seo-untuk-blogspot.html#ixzz2lAmvaChn

RahsiaVitaminIbu.Com

Salam sayang semua pembaca blog VItamin Online Store..

Untuk pengetahuan semua pembaca blog ini (www.naturally-vitamin.blogspot.com), kami telah berpindah ke domain baru iaitu Rahsia Vitamin Ibu.

Jadi, untuk informasi dan tips-tips berkaitan dengan Shaklee daripada kami, sila layari website kami di http://rahsiavitaminibu.com ye!

Walaubagaimanapun, setiap update terkini dari Rahsia VItamin Ibu akan di-link kan ke blog ni. Anda hanya perlu klik kepada link yang terdapat dalam setiap entry dan seterusnya akan dibawa kepada artikel terkini di website baru kami.

Fanpage kami tetap sama iaitu VItamin Online Store ... bagi yang belum like FB page ini, tekan button LIKE laju2 agar anda tidak terlepas sebarang informasi terkini dari kami.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi 012-357 9599!

Friday 18 October 2013

Tips memilih kolagen yang terbaik

Saya sangat teruja bila Shaklee mewar-warkan item promosi pada bulan Oktober 2013 ini adalah Shaklee Collagen Powder. Dari tahun lepas, bila Shaklee buat promosi Collagen Powder saya dah teringin nak minum dan cuba. Tapi, masa tu saya tengah mengandung anak yang kedua, so impian dilupakan begitu sahaja..alaa..lagipun tengah jadik mak buyung memang semua kulit pun tengah menegang je kan? Hehehe. So, bila bulan ni Shaklee menawarkan lagi promosi yang sama untuk tahun ini, memang saya tak nak lepaskan. Sebab bagi saya, kolagen Shaklee ini merupakan kolagen yang terbaik yang mesti saya cuba! Lagipun, anak dah masuk 3 bulan..jadi memang cun sangatlah timing untuk try collagen ni. Baby dah keluar..so it’s really a perfect time untuk tegangkan balik kulit-kulit yang dah overstretched dan kusam selepas bersalin aritu.

Anda pun sedang mencari kolagen? Awas ye..kat pasaran sekarang ni ada macam-macam jenis kolagen yang dijual. Pastikan anda buat pilihan yang terbaik tau! Meh saya share kat sini tips-tips untuk memilih kolagen yang terbaik:

 1. Pilihlah kolagen yang dalam bentuk makanan/minuman daripada mengambil suntikan kolagen bagi memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan kolagen tersebut ke dalam tubuh badan,
 2. Pilih saiz/berat kolagen yang sekurang-kurangnya 1000 Dalton dah ke bawah. Lebih halus lebih baik sebab kolagen yang bersaiz microfine adalah kolagen yang paling mudah diserap oleh sel. Jadi, setiap kolagen yang diambil akan diserap sehingga 100% dan memberikan kita kesan yang lebih cepat.
 3. Pastikan kolagen yang dipilih mempunyai elemen pelembap yang unggul yang boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.
 4. Pastikan kolagen itu juga mempunyai agen antioksidan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan,
5. Pilihlah kolagen yang mempunyai sumber vitamin B-Complex bagi menggalakkan sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.
6. Kolagen juga memainkan peranan dalam penjagaan kesihatan sendi kita. Jadi, kehadiran glukosamin dalam kolagen adalah satu bonus untuk mendapat sendi yang sihat selain mengekalkan awet muda.
7. Pastikan juga kolagen tersebut mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hialuronik yang berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin bagi memberi kesan kulit yang lebih tegang kepada kita.
8. Dan yang PALING PENTING, pastikanlah kolagen yang kita pilih itu tidak bertoksik sebab yang kita mahu adalah MAGIK untuk kulit dan diri kita, bukan TOKSIK!

shaklee collagen terbaik

Alhamdulillah..saya dah menemui kolagen terbaik idaman saya dengan Shaklee Collagen Powder. Ramuan khas yang membentuk kolagen dalam Shaklee Collagen Powder ini sememangnya memenuhi semua kriteria di atas. Sebelum ni kalau nak cantikkan kulit, saya hanya guna vitamin E, vitamin C dan ESP saja. So, sekarang ni dah tambah satu lagi pilihan bila dah ada collagen powder ni.

Anda bagaimana ? Dah jumpa kolagen terbaik untuk anda ? Kalau belum, hubungi farafadzil@gmail.com atau sms/whatsapp 012-357 9599. Ada sesuatu yang istimewa menanti anda!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...