Sumber - http://www.akupunyer.com/2011/09/teknik-seo-untuk-blogspot.html#ixzz2lAmvaChn

RahsiaVitaminIbu.Com

Salam sayang semua pembaca blog VItamin Online Store..

Untuk pengetahuan semua pembaca blog ini (www.naturally-vitamin.blogspot.com), kami telah berpindah ke domain baru iaitu Rahsia Vitamin Ibu.

Jadi, untuk informasi dan tips-tips berkaitan dengan Shaklee daripada kami, sila layari website kami di http://rahsiavitaminibu.com ye!

Walaubagaimanapun, setiap update terkini dari Rahsia VItamin Ibu akan di-link kan ke blog ni. Anda hanya perlu klik kepada link yang terdapat dalam setiap entry dan seterusnya akan dibawa kepada artikel terkini di website baru kami.

Fanpage kami tetap sama iaitu VItamin Online Store ... bagi yang belum like FB page ini, tekan button LIKE laju2 agar anda tidak terlepas sebarang informasi terkini dari kami.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi 012-357 9599!

Monday 5 November 2012

Alfalfa Complex Shaklee


Sebelum saya bertemu dengan Shaklee, saya akui yang saya tidak pernah langsung mendengar tumbuhan bernama alfalfa. Tak common langsung rasanya dekat Malaysia ni. So, apakah alfalfa ini? Apakah keistimewaannya sehingga Shaklee menjadikannya salah satu supplemen yang wajar diambil semua? Mari kita baca…


Alfalfa adalah perkataan arab yang bermaksud “raja bagi segala makanan”. Akarnya tumbuh jauh ke dalam tanah lalu memberikan kita segala zat dan mineral penting dari dalam bumi. Alfalfa sangat terkenal sebagai pelawas semulajadi, penyahtoksik dan pendetoks tubuh. Sebab itulah alfalfa adalah salah satu supplemen yang dicadangkan dalam set kurus. Ia juga menggalakkan pengaliran hempedu dan bergabung dengan logam berat bagi membawanya keluar dari dalam sistem badan kita. Alfalfa juga melindungi kita daripada radiasi dan menolong mengawal bau badan.
Selain daripada faedahnya sebagai pencuci dan pendetoks tubuh, alfalfa juga mempunyai banyak lagi keistimewaan yang lain. Sebagai contoh, alfalfa membantu dalam penghadaman, merupakan anti-radang, anti-arthritis dan anti-bakteria. Ia menolong dalam penyembuhan ulser, gout, sakit tumit, perut memulas, allergic dan pembaikian cakera tulang belakang. Malah, alfalfa turut membantu dalam mengawal paras gula dalam darah dan merendahkan kolestrol. 

Dan TERUTAMA SEKALI, di kalangan pengguna Shaklee Malaysia, ramai yang mengambilnya untuk tujuan sebagai MILK BOOSTER. InsyaAllah..dengan izin-Nya, alfalfa dapat membantu dalam penyusuan. So, kalau ibu-ibu nak cari supplemen semulajadi yang boleh menambahkan susu, bolehlah cuba alfalfa ni. Tapi, jangan lupa concept of breastfeeding jugak ye! The more the demand, the more the supply. Kerapkan sesi pengepaman atau penyusuan setiap 2-3 jam sekali dan jangan lupa minum air masak 3 liter sehari ok! 

Mengandungi vitamin A, vitamin E, vitamin K, vitamin B6, vitamin D and minerals like calcium, fosforus, potassium, zat besi etc etc..selain dari milk booster, alfalfa boleh dimanfaatkan untuk mereka yang mempunyai masalah berikut:
  1. Melegakan sakit sendi dan belakang.
  2. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  3. Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
  4. Merawat arthitis
  5. Bagus untuk elergi dan ekzema
  6. Merawat athma
  7. Mencuci usus bagi membuang toksik
  8. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  9. Meneutralkan asid dalam badan
  10. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
  11. Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
  12. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
  13. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
  14. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  15. Meningkatkan stamina seorang suami
  16. Melegakan sembelit  --> dengan syarat mengambil air secukupnya..
  17. Membuang angin dalam badan
Dan macam-macam lagilah..

Cuma satu peringatan untuk pesakit SLE atau auto-immune, anda TIDAK BOLEH mengambil alfalfa ini.

Memandangkan bulan November ini merupakan bulan promosi untuk alfalfa, jangan ketinggalan untuk mendapatkannya dengan sesuatu yang istimewa. Hubungi farafadzil@gmail.com atau 012-3579599 untuk memesan dan mengetahui caranya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...