Sumber - http://www.akupunyer.com/2011/09/teknik-seo-untuk-blogspot.html#ixzz2lAmvaChn

RahsiaVitaminIbu.Com

Salam sayang semua pembaca blog VItamin Online Store..

Untuk pengetahuan semua pembaca blog ini (www.naturally-vitamin.blogspot.com), kami telah berpindah ke domain baru iaitu Rahsia Vitamin Ibu.

Jadi, untuk informasi dan tips-tips berkaitan dengan Shaklee daripada kami, sila layari website kami di http://rahsiavitaminibu.com ye!

Walaubagaimanapun, setiap update terkini dari Rahsia VItamin Ibu akan di-link kan ke blog ni. Anda hanya perlu klik kepada link yang terdapat dalam setiap entry dan seterusnya akan dibawa kepada artikel terkini di website baru kami.

Fanpage kami tetap sama iaitu VItamin Online Store ... bagi yang belum like FB page ini, tekan button LIKE laju2 agar anda tidak terlepas sebarang informasi terkini dari kami.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi 012-357 9599!

Wednesday 6 November 2013

Ostematrix - pengganti jika tak suka minum susu



Just to share..

Sejujurnya, saya memang tak berapa suka minum susu. Memang dari kecil lagi, saya tak suka minum susu. Kalau minum pun, mesti yang berperisa coklat atau campur dengan milo. Itupun kadang-kadang saja minum milo bersusu. Most of the time, memang minum milo pekat kosong saja. Orang lain wean off dari susu ibu umur 2 tahun..tapi saya wean off dengan susu botol lagi awal dari itu (dulu2 breastfeeding was not so popular among career woman).  Ini semua gara-gara abang saya yang cukup lasak masa tu. Sedang kitorang tengah syok depan TV layan citer P Ramlee..abang saya yang tengah bermain jatuh atas saya lalu tertolak sehingga ke bucu kerusi  sehingga menyebabkan gigi depan saya patah! (in another version,  saya lagi suka cakap dan ingat yang dia sengaja tolakk..bolehh tak??haha). So, bayangkan at such a tender age gigi saya dah rongak! Sabauu ajelahhh.  So, bila gigi patah..of course lah menangis kan? Sedangkan cabut gigi kat dentist pun dia bagi bius untuk tak bagi sakit… ini pulak ‘dipaksa’ cabut kan? Jadi, untuk bagi saya berhenti menangis, saya pun diberi susu. And you know what?? The milk tasted awful!!! Yelah..gigi baru patah..masih berdarah..campur dengan susu. So, kompemlah ada rasa darah2 giteww..eeeyuckss!!! Dan sejak dari itu, saya pun menjadi seorang yang memang TAK SUKA MINUM SUSU…
 ostematrix
Akibatnya, saya kekurangan kalsium. Sepatutnya masa kecil itulah saya membina tulang yang kuat dan menyimpan kalsium untuk bekalan hari tua. Tapi, nak buat macam mana suka bukan boleh dipaksa-paksa. Natijahnya, saya menjadi seorang yang accident-prone.  Langgar sikit lebam..jatuh sikit terseliuh..sampaikan masa saya di sekolah menengah saya digelar STR (Si Tulang Rapuh) oleh BFF saya. Huhuhuhu..sampai hati diorang kan? Semuanya gara-gara saya jatuh longkang dekat gym sampai retak lutut dan mendapat MC sehingga sebulan lebih!! (Sebenarnya, diorang jealous sebab saya dapat ponteng dan balik rumah! Haha) Sampaikan doctor yang follow up saya pun boleh tergelak besar bila dia dapat tau kenapa lutut saya boleh retak. Cis!!! Dia ingat saya ni atlit sekolah…rupa-rupanya…huhuhuu

Saya mula berbaik-baik dengan susu bila dah sambung belajar di oversea. Yelah, mana nak carik mihun goreng, roti canai, nasi lemak sebelum pergi kelas. So boleh dikatakan hari-hari saya tuang cereal dengan susu segar sebelum pergi sekolah. Lama kelamaan eh..eh sedapppnyer lah pulak freshmilk omputih ni. Memang fresh!! Jangan kata breakfast je..lunch and dinner pun saya boleh makan cereal + susu. (Bukan sebab susu sangat pun, tapi sebab cereal muesli jordan’s with chocolate yang sedap banget tuh..hihi). Dan lama kelamaan saya dah boleh minum freshmilk bergelas-gelas setiap hari.  Bagus jugaklah macam tu..sekurang-kurangnya dapatlah meredakan rasa ngilu sampai ke tulang di bekas lutut yang retak bila datang musim sejuk. Tapi, itupun masih belum cukup untuk mengelakkan saya dari menjalani fisioterapi atas sebab kaki terpeleot masa bermain handball…ohhh my bones!!

Bila dah balik Malaysia for good, saya kembali meninggalkan habit minum susu. Susu tepung memang tak boleh minum…tapi dipaksa2 jugak minum masa mula-mula mengandung dan menyusukan my first son, Irfan. Tapi…seriously, for me tak best langsung!! Haha.. Fresh milk boleh terimalah sikit2. Tu pun berchenta nak abeskan sekotak. (Owhh..dah tekak omputih kott..nak susu sana ja..haha kidding!) Tak kiralah Anmum ke, S26 ke, Materna ke Lacta ke…bila nak minum memang kena amik nafas dulu. Huhuhu.. Hatta Anlene pun sama.. Bukan tekak sahaja takleh terima, dompet pun segan je nak keluarkan duit mahal2 untuk something yang saya tak suka..hehehehe

Tapi sekarang Alhamdulillah.. since saya kenal dengan Shaklee..saya dah jatuh cinta sesangatt dengan
ostematrix
OsteMatrix - pil kalsium & magnesium dia. Takyah dah susah2 nak fikir stok susu kotak dah abes..atau dah expired dalam peti ais sebab lama dah buka tapi tak minum-minum.  Dahlah murah.. dalam 51 sen je sebiji..dan yang paling best sekali keperluan kalsium 1000mg sehari tu senang2 je nak dapatkan bila telan pil ni. Jadi, tak perlu dah sampai nak teguk 4 gelas susu sehari. Tidur pun lebih berkualiti..bila bangun rasa fresh dan bertenaga..dan nak membuang pun senang! Hihihu… Dan syukur Alhamdulillah, masa pregnantkan Amsyar aritu, saya langsung tak mengalami sakit-sakit tulang dan badan yang serius walaupun langsung tak minum susu untuk ibu mengandung dan sembelit pun kurang… Begitu juga semasa sedang menyusukan Amsyar kali ini. Syukur2…Alhamdulillah.. :) Ostematrix memang highly recommended untuk jadi pengganti kalsium bagi orang yang tak suka minum susu macam saya!

Ok, sekian coretan pengalaman saya bersama Ostematrix untuk kali ini. Lain kali, saya share pengalaman dengan produk lain pulak ye.  Jatuh cinta saya pada Shaklee bukan mengikut perasaan semata-mata :)

Nak dapatkan OsteMatrix jugak? Feel free to contact me via email farafadzil@gmail.com atau sms/whatsapp 012-3579599 :)

Jom kita sama-sama jaga kesihatan tulang kita!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...