Sumber - http://www.akupunyer.com/2011/09/teknik-seo-untuk-blogspot.html#ixzz2lAmvaChn

RahsiaVitaminIbu.Com

Salam sayang semua pembaca blog VItamin Online Store..

Untuk pengetahuan semua pembaca blog ini (www.naturally-vitamin.blogspot.com), kami telah berpindah ke domain baru iaitu Rahsia Vitamin Ibu.

Jadi, untuk informasi dan tips-tips berkaitan dengan Shaklee daripada kami, sila layari website kami di http://rahsiavitaminibu.com ye!

Walaubagaimanapun, setiap update terkini dari Rahsia VItamin Ibu akan di-link kan ke blog ni. Anda hanya perlu klik kepada link yang terdapat dalam setiap entry dan seterusnya akan dibawa kepada artikel terkini di website baru kami.

Fanpage kami tetap sama iaitu VItamin Online Store ... bagi yang belum like FB page ini, tekan button LIKE laju2 agar anda tidak terlepas sebarang informasi terkini dari kami.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi 012-357 9599!

Wednesday 8 January 2014

Vitamin Untuk Pelajar Jadi Cergas dan Bijak

Jika ada satu perkara yang saya tahu dan faham tentang kehidupan seorang pelajar ialah BUKAN SENANG nak menuntut ilmu bagi mencapai cita-cita. (Yess..I've been there NON STOP for 20 years!!) Belajar memerlukan badan yang sihat dan cergas, tidur yang cukup dan berkualiti dan paling utama sekali belajar memerlukan otak yang cerdas dan pantas berfikir bagi menyerap semua ilmu yang dipelajari. Kehidupan seorang pelajar hari ini adalah sangat sibuk dengan kelas, peperiksaan, assignment/homework, kegiatan sukan, persatuan, kelab dan sebagainya. Dek kerana kesibukan ini, ramai pelajar yang sentiasa kelesuan dan mengabaikan tentang pengambilan makanan yang berkhasiat dan seimbang bagi memenuhi keperluan nutrisi badan mereka.

Jadi, bagi memastikan kesihatan para pelajar sentiasa berada di tahap yang optimum dan menjadi pelajar yang cergas dan bijak, amatlah perlu bagi mereka untuk mengambil pemakanan tambahan ataupun vitamin dalam diet seharian.

Jom kita lihat rangkaian vitamin yang Shaklee sediakan untuk para pelajar:

Mealshake 


mealshakes, vitamin untuk pelajar cergas dan bijak 
  • Meal Shakes adalah alternatif yang terbaik bagi anak-anak atau pelajar yang sentiasa aktif dan sentiasa tidak sempat untuk menikmati hidangan makanan yang lengkap dengan sempurna.
  • Ini kerana Meal Shakes Shaklee mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral yang penting untuk keperluan tumbesaran anak-anak.
  • Meal Shakes merupakan sumber protein berperisa vanilla yang sangat lazat.
  • Ia sangat mudah dibancuh dan merupakan 'meal-on-the-go' yang berkhasiat bagi pelajar yang perlu sentiasa cergas tetapi sibuk untuk melengkapkan keperluan nutrisi melalui pemakanan.
  • Sesuai juga diberikan kepada anak-anak ketika sarapan pagi bagi ibu-ibu yang kesuntukan masa menyediakan sarapan yang lengkap sebelum anak-anak ke sekolah.
  • Boleh diambil oleh anak-anak seawal usia 1 tahun.

B-Complex


  • Vitamin B-complex sangat penting dalam memetabolismakan karbohidrat, lemak dan protein serta menukarkan makanan (glukosa) kepada tenaga bagi mengelakkan pelajar merasa letih dan lesu. Badan yang bertenaga akan membuatkan pelajar menjadi lebih cergas.
  • Merupakan anti-stress (sebagai penenang) yang amat diperlukan bagi pelajar terutama dalam menghadapi peperiksaan ataupun menyiapkan tugasan dalam jangka masa pendek.
  • Apabila badan tidak letih dan tidak tertekan, pelajar akan dapat memberi daya tumpuan yang lebih kepada pelajaran dan sentiasa berada dalam keadaan ceria dan seronok untuk belajar. Jadi, vitamin B-complex dapat membantu pelajar untuk sentiasa berfikiran positif dan berada dalam mood yang baik.
  • Vitamin B-complex juga membantu meningkatkan sistem imun pelajar dan mengelakkan pelajar terpaksa 'ponteng kelas' atas sebab kesihatan yang tidak mengizinkan.
  • Ia juga memberikan wajah yang berseri dan tidak kusam (akibat keletihan).

 Lecithin

lecithin shaklee, vitamin untuk pelajar bijak dan cergas

  • Mengandungi choline yang sangat perlu untuk otak berfungsi dan meningkatkan daya ingatan.
  • Lecithin meningkatkan bekalan choline dan acethylcholine yang merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak.
  • Bekalan acethylcholine amat penting untuk fungsi otak seperti berfikir, menghafal, mengingat, menumpukan perhatian, menentukan kita berdiri, makan, tidur, bercakap, penghadaman dan lain-lain.
  • Jika bekalan acethylcholine tidak mencukupi, fungsi-fungsi ini akan tergugat. 30% otak kita terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati juga adalah lecithin.


Omega Guard

omega guard shaklee, vitamin untuk pelajar cergas dan bijak
  • Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan dari laut dalam yang mengandungi asid lemak omega -3 DHA dan EPA yang tinggi dan tulen.
  • DHA dan EPA memainkan peranan penting dalam mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
  • Pendek kata, Omega Guard berfungsi untuk meningkatkan kecerdasan otak, mudah mengingati dan lebih fokus dalam melahirkan pelajar yang bijak.
  • Ia juga pemberi tenaga kepada pelajar yang perlu berjaga malam untuk mengulangkaji dan menyiapkan tugasan.
Tanggungjawab seorang pelajar pada hari ini semakin tinggi. Persaingan antara pelajar untuk menjadi yang terbaik juga semakin sengit. Jadi pemakanan tambahan seperti vitamin Shaklee ini amat membantu para pelajar untuk sentiasa kekal cergas dan bijak demi mencapai kejayaan dalam pelajaran.

Hubungi saya di farafadzil[at]gmail.com atau sms/whatsapp 012-3579599  untuk pesanan dan  pilihan vitamin yang paling sesuai mengikut keperluan dan bajet anda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...