Sumber - http://www.akupunyer.com/2011/09/teknik-seo-untuk-blogspot.html#ixzz2lAmvaChn

RahsiaVitaminIbu.Com

Salam sayang semua pembaca blog VItamin Online Store..

Untuk pengetahuan semua pembaca blog ini (www.naturally-vitamin.blogspot.com), kami telah berpindah ke domain baru iaitu Rahsia Vitamin Ibu.

Jadi, untuk informasi dan tips-tips berkaitan dengan Shaklee daripada kami, sila layari website kami di http://rahsiavitaminibu.com ye!

Walaubagaimanapun, setiap update terkini dari Rahsia VItamin Ibu akan di-link kan ke blog ni. Anda hanya perlu klik kepada link yang terdapat dalam setiap entry dan seterusnya akan dibawa kepada artikel terkini di website baru kami.

Fanpage kami tetap sama iaitu VItamin Online Store ... bagi yang belum like FB page ini, tekan button LIKE laju2 agar anda tidak terlepas sebarang informasi terkini dari kami.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi 012-357 9599!

Friday 7 November 2014

Cara Ibu Ida Selamatkan Buah Pinggang Dari Kena Makan Banyak Ubat Walaupun Ada Kencing Manis dan Darah Tinggi

Rasanya rata-rata orang, tak kisahlah pesakit atau ahli keluarga pesakit kencing manis dan darah tinggi mesti tahu berapa banyak bekalan ubat doktor bagi untuk dimakan bila dah disahkan mengidap penyakit tersebut. Saya teringat masa arwah mak saya ada dulu, sekali datang appointment kat klinik kerajaan, diberinya terus stok ubat untuk berbulan-bulan terus. Sekali dah makan, seumur hiduplah kena makan tu. Naknya bila tiap kali datang appointment, dipesan berkali-kali jangan lupa makan ubat, nanti bla bla bla bla…(korang sendiri mesti sedia maklum apa diorang cakap kan kalau pernah bawak mak bapak pegi klinik amik ubat). Rasa diugut pun aderr… Yelah.. sapa tak takut mati kan?


Tapi, yang anehnya…walaupun dah makan ubat hari-hari, penyakit tak baik-baik juga. Malah bertambah-tambah pula dosnya. Lepas tu, bertambah-tambah pula penyakit lain yang dapat. Maka, bertambah-tambah jenislah ubat yang kena dimakan. Orang kata, ibarat makan ubat dah macam makan nasi sama banyaknya. Can you imagine? Gilerr..apa? Tu pasal ramai orang yang dah penyakit kronik macam kencing manis atau darah tinggi ni, bila sampai satu masa dapat penyakit buah pinggang pulak. Sebabnya diorang terlalu banyak kena makan ubat sampai buah pinggang pun dah tak larat nak cuci darah yang kotor dengan segala bahan kimia daripada ubat tu. Dan akhirnya kena buat hemodialisis atau cuci buah pinggang sebab buah pinggang dah gagal berfungsi. Kesian kan? Sudah jatuh ditimpa tangga.


Elak sakit buah pinggang dengan Vivix Buah pinggang yang rosak


Itu cerita yang biasa kita dengar. Tapi korang tahu tak, tak semua orang bila dah sekali terkena penyakit kencing manis dan darah tinggi ni, dos ubat mereka akan semakin bertambah tau! Buktinya, saya ada satu kisah benar dari Ida, rakan seperjuangan Rich Family,  yang mana ibunya berjaya buat perkara yang biasanya orang lain tak dapat buat, iaitu…


Doktor sendiri kurangkan dos ubat dan insulin ibu Ida setelah sekian lama mengidap penyakit kencing manis dan darah tinggi.


Haaa…menarik kan? Jarang sungguh kita mendengar kes-kes begini, betul tak? Kalau saya jadi Ida pun, pasti saya akan bersyukur dan gembira kerana ibu kesayangan semakin kurang kebergantungan kepada ubat. Dan ibunya juga pasti semakin sayang dengan anaknya yang solehah atas tindakannya yang mengesyorkan supplemen yang betul dan berkesan untuk mengawal paras gula dan tekanan darahnya.


Vivix penawar diabetes dan darah tinggi si ibu Proud mother and happy daughter – Ida dan ibunya :):)


Nak tahu macam mana mereka berjaya melakukannya?


Nahhh..baca sendiri screenshot pengakuan Ida dalam secret group Rich Family kami baru-baru ini..


 


Testimoni vivix untuk kencing manis dan darah tinggi Testimoni dari Ieda Adheena


Bestkan?


Itulah dia PENANGAN VIVIX yang mak si Ida ni ambil. Lepas 3 botol..Alhamdulillah, dengan izin Allah semuanya telah menjadi semakin normal. :)


Kalau dulu ibu Ida kena pergi jumpa doktor tiap-tiap bulan untuk check up, lepas 3 botol Vivix, doktor suruh datang 4 bulan sekali je


Kalau dulu ibu Ida inject insulin tinggi dosnya, lepas konsisten amalkan Vivix, doktor kurangkan dos insulin dia..


Dan yang PALING BEST, kalau dulu ibu Ida kena makan ubat sampai 20 biji sehari, lepas 3 botol Vivix, doktor suruh makan 7 biji sehari je!!! Jadi, semakin kuranglah beban buat buah pinggang mak si Ida ni untuk bekerja untuk cuci darah yang pekat dengan bahan kimia yang terdapat dalam ubat. Alhamdulillah… syukur kepada Allah SWT. :)


Bukan saja dos ubat kencing manis dan darah tinggi semakin berkurang, malah ibu Ida juga semakin kuat dan bertenaga untuk berjalan selepas mengamalkan Vivix. Kalau dulu, Ida perlu pimpin ibunya supaya beliau tak jatuh, kini ibunya boleh bergerak sendiri seorang diri dengan bebasnya! Subhanallah…. Anak manalah yang tak gembira melihat ibu menjadi kuat dan sihat semula kan?


Jadi, itulah rahsia mak Ida untuk jaga buah pinggangnya dari terkena kesan sampingan ubat. Walaupun dia dah ambil Vivix, dia tetap mengambil ubat hospital untuk merawat penyakitnya sehingga doktor sendiri memutuskan untuk mengurangkan dos ubat yang diambilnya setiap hari.


Siapalah yang tak sayangkan buah pinggangkan? Dan siapa pula yang tak sayangkan mak ayah? Mereka sentiasa berikan kita yang terbaik semasa kita kecil, jadi bila dah dewasa ni, inilah masanya untuk kita berikan yang terbaik kepada mereka pula. Bukan sahaja melalui kiriman doa agar Tuhan sentiasa menyayangi mereka, tetapi tunjukkan juga melalui perbuatan. Macam Ida. Dia dah buktikan kasih sayangnya dengan berikhtiar memberi kesihatan terbaik untuk ibunya melalui pemberian Vivix.


Ini baru satu kisah. Kisah Ida dengan ibunya. Ada banyak lagi kisah menarik dalam Rich Family bagaimana Vivix membantu pesakit-pesakit kronik yang lain. Kalau nak tahu, boleh hubungi saya di 012-3579599 untuk kisah-kisah seterusnya atau untuk sertai saya dan kawan-kawan lain dalam secret group ini..


Atau kalau anda juga ingin selamatkan buah pinggang anda dari terkena kesan sampingan ubat dengan mengamalkan Vivix seperti mak Ida, anda juga boleh menghubungi di talian 012-3579599 yang sama untuk mendapatkannya.InsyaAllah..saya sedia membantu anda untuk mengelakkan diri dari terpaksa melakukan hemodialisis sepanjang hayat!


Sayangi buah pinggang kita!


Fara Fadzil- Pengedar Shaklee Pilihan Ramai di KL


ID: 860722


012-357 9599



Cara Ibu Ida Selamatkan Buah Pinggang Dari Kena Makan Banyak Ubat Walaupun Ada Kencing Manis dan Darah Tinggi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...