Sumber - http://www.akupunyer.com/2011/09/teknik-seo-untuk-blogspot.html#ixzz2lAmvaChn

RahsiaVitaminIbu.Com

Salam sayang semua pembaca blog VItamin Online Store..

Untuk pengetahuan semua pembaca blog ini (www.naturally-vitamin.blogspot.com), kami telah berpindah ke domain baru iaitu Rahsia Vitamin Ibu.

Jadi, untuk informasi dan tips-tips berkaitan dengan Shaklee daripada kami, sila layari website kami di http://rahsiavitaminibu.com ye!

Walaubagaimanapun, setiap update terkini dari Rahsia VItamin Ibu akan di-link kan ke blog ni. Anda hanya perlu klik kepada link yang terdapat dalam setiap entry dan seterusnya akan dibawa kepada artikel terkini di website baru kami.

Fanpage kami tetap sama iaitu VItamin Online Store ... bagi yang belum like FB page ini, tekan button LIKE laju2 agar anda tidak terlepas sebarang informasi terkini dari kami.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi 012-357 9599!

Wednesday 13 November 2013

GLA Complex Shaklee: 2 Kali Ganda Lebih Baik dari EPO!



Tahukah anda EPO yang berada di pasaran yang  merupakan salah satu dari GLA? Tapi, sebelum itu tahukah anda apa itu GLA? GLA adalah singkatan kepada Gamma Linolenic Acid iaitu sejenis asid lemak Omega-6 yang banyak terdapat di dalam minyak tumbuh-tumbuhan seperti minyak Evening Primrose (EPO), minyak borage dan minyak black current. Asid lemak Omega-6 adalah sejenis asid lemak perlu – iaitu asid lemak yang penting bagi kesihatan manusia tetapi tubuh kita tidak dapat menghasilkannya – jadi kita perlu mendapatkannya melalui makanan.

Perbezaan Shaklee

Kebanyakan GLA yang berada di pasaran dihasilkan daripada EPO. Tetapi GLA Complex Shaklee dihasilkan dari minyak Borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA berbanding yang terdapat dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailability dan 3 kali ganda lebih berkesan daripada EPO.

gla complex, EPO, senggugut, menopause, kitaran haid

Setiap kapsul GLA Complex Shaklee mengandungi lebih dari 300mg GLA dari sumber terbaik Omega-6.  Ia juga digabungkan dengan minyak benih bunga matahari dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. 

Manfaat GLA

GLA sangat terkenal di kalangan wanita kerana ia memberi manfaat yang cukup banyak dalam menstabilkan hormon. Ini kerana GLA merupakan asid lemak yang digunakan untuk membina prostaglandin – iaitu bahan hormon dalam badan yang mengawalselia proses badan yang normal seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastric dan banyak lagi. Ia juga merupakan anti-radang, anti pembekuan darah di samping mengurangkan tekanan darah. Memandangkan ia adalah satu keperluan untuk badan dan ramai yang sukar mendapatkannya melalui makanan, maka supplemen GLA Complex merupakan satu alternative yang lebih mudah dan menyenangkan.

Siapa yang perlukan GLA Complex?

  • Wanita yang menghadapi PMS dan sering senggugut
  • Wanita yang mempunyai kitaran haid yang tidak teratur
  •  Pesakit kencing manis atau diabetes
  • Mereka yang berlebihan berat badan akibat ketidakstabilan hormon
  •  Penghidap rheumatoid arthritis dan eczema
  • Wanita yang menopause
  • Mereka yang hiperaktif dan autism (ADD/ADHD)
  • Mereka yang mahu mencantikkan kulit

Jika anda merupakan salah seorang daripada mereka di atas, mari tingkatkan kandungan GLA di dalam badan anda menerusi supplemen GLA Complex ini. Hubungi farafadzil[at]gmail.com atau sms/whatsapp 012-3579599 bagi sebarang pertanyaan lanjut. Setiap pembelian bersama Vitamin Online Store, anda berhak mendapat cara makan GLA Complex yang betul dan tips-tips ekslusif berkaitan.

4 comments:

  1. memang GLA sangat best...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan?kan? Hanya yang penah cuba tahu khasiatnya :)

      Delete
  2. baru je berkecimpung dengan GLA ni..dah nak abis pun sebotol..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good! Good! Saya doakan awak dapat khasiat yang baik dari GLA ni..
      haa..kalau dah nak abes tu..ape lagi? cecepatla re-order sebotol lagi ;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...