Sumber - http://www.akupunyer.com/2011/09/teknik-seo-untuk-blogspot.html#ixzz2lAmvaChn

RahsiaVitaminIbu.Com

Salam sayang semua pembaca blog VItamin Online Store..

Untuk pengetahuan semua pembaca blog ini (www.naturally-vitamin.blogspot.com), kami telah berpindah ke domain baru iaitu Rahsia Vitamin Ibu.

Jadi, untuk informasi dan tips-tips berkaitan dengan Shaklee daripada kami, sila layari website kami di http://rahsiavitaminibu.com ye!

Walaubagaimanapun, setiap update terkini dari Rahsia VItamin Ibu akan di-link kan ke blog ni. Anda hanya perlu klik kepada link yang terdapat dalam setiap entry dan seterusnya akan dibawa kepada artikel terkini di website baru kami.

Fanpage kami tetap sama iaitu VItamin Online Store ... bagi yang belum like FB page ini, tekan button LIKE laju2 agar anda tidak terlepas sebarang informasi terkini dari kami.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi 012-357 9599!

Saturday 30 November 2013

My Shaklee Inspiration - Master Coordinator Mac 2015

What a day! Setiap kali closing Shaklee at the end of the month mesti berdebar2. Dan bulan November berakhir dengan 1001 kemanisan apabila my upline berjaya merangkul gelaran Master Coordinator pada bulan ini. She really deserves it. Bangganya saya tak terkata. Saya kenal beliau sejak di bangku sekolah menengah. Kami tak begitu rapat masa zaman sekolah tapi Shaklee menyatukan kami dan beliaulah yang menjadi mentor kepada group bisnes Rich Family. Beliau telah berusaha gigih dan dalam hanya masa 2++ tahun, beliau telah berjaya ke peringkat ini. Alhamdulillah..

Saya masih ingat, beliau pernah bercerita tentang bagaimana beliau terdetik untuk melakukan bisnes Shaklee secara serius walaupun pada mulanya menjadi ahli Shaklee hanya untuk makan sendiri. Semuanya bermula apabila beliau menyimpan cita-cita untuk membeli almari kartun untuk anak-anaknya yang seramai 3 orang. Bagi orang lain mungkin nampak mudah untuk mendapatkannya. Tapi, tidak bagi beliau pada masa itu. Dan itulah yang menjadi push factor bagi dirinya untuk mengubah nasib diri dan keluarga. Dari sekecil-kecil perkara sehingga ke perkara yang besar, beliau berjaya mengatasi halangan demi halangan. Dari seorang eksekutif biasa, beliau menjadi WAHM yang berjaya. Dari seorang yang tak mampu membayar hutang seperti ptptn, beliau menjadi seorang yang hampir bebas hutang. Dari seorang yang belum memiliki rumah sendiri, kini beliau berjaya memiliki 3 buah rumah. Dan bukan sahaja dapat menambah harta dunia, saham di akhirat pun bertambah juga. Lebih banyak wang dapat diberi kepada ibu bapa dan keluarga, lebih banyak zakat dan sedekah dapat dihulurkan dan lebih banyak wakaf dapat diserahkan. Dan dengan izin Allah, beliau bukan sahaja mengubah nasib dirinya sendiri..tetapi juga mengubah nasib kami semua yang berada di bawahnya..

Dan untuk mencapai ke peringkat itu, sudah pasti diiringi dengan usaha dan penat lelah keringat yang setimpal kerana tiada kejayaan yang datang bergolek sendiri. Sana sini pengorbanan perlu dilakukan dan tidak boleh ada alasan untuk mengatakan TIDAK. Kepercayaan kepada diri sendiri yang tinggi dan disertai dengan amalan rohani yang mantap juga merupakan kunci kejayaan. Sekali lagi pepatah bersusah-susah dulu pendapatan membuktikan kebenarannya.. Thank you Master Coordinator Lydzar Rusman. You really inspire me! Saya pun nak capai financial freedom satu hari nanti dan rebut gelaran Master Coordinator pada bulan Mac 2015! December 2014! Dah alang-alang jadi ahli Shaklee, rugilah kalau tak rebut apa yang disediakan untuk ahli-ahlinya :)

Korang pun nak juga? Meh hubungi saya di farafadzil[at]gmail.com atau 013-3579599. Saya kongsi bagaimana caranya...:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...