Sumber - http://www.akupunyer.com/2011/09/teknik-seo-untuk-blogspot.html#ixzz2lAmvaChn

RahsiaVitaminIbu.Com

Salam sayang semua pembaca blog VItamin Online Store..

Untuk pengetahuan semua pembaca blog ini (www.naturally-vitamin.blogspot.com), kami telah berpindah ke domain baru iaitu Rahsia Vitamin Ibu.

Jadi, untuk informasi dan tips-tips berkaitan dengan Shaklee daripada kami, sila layari website kami di http://rahsiavitaminibu.com ye!

Walaubagaimanapun, setiap update terkini dari Rahsia VItamin Ibu akan di-link kan ke blog ni. Anda hanya perlu klik kepada link yang terdapat dalam setiap entry dan seterusnya akan dibawa kepada artikel terkini di website baru kami.

Fanpage kami tetap sama iaitu VItamin Online Store ... bagi yang belum like FB page ini, tekan button LIKE laju2 agar anda tidak terlepas sebarang informasi terkini dari kami.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi 012-357 9599!

Saturday 20 September 2014

Shaklee Global Conference USA 2016...surely I'll come!

Salah satu keistimewaan menjadi ahli Shaklee ini adalah sudah tentunya peluang untuk mengikuti lawatan antarabangsa bertaraf 6 bintang yang ditaja sepenuhnya oleh Shaklee sendiri. Tapi bukan senang-senang ye Shaklee nak bagi. Mesti menjadi leader yang hebat, mempunyai organisasi yang mantap, sales yang mencanak-canak barulah dapat kumpul point untuk pergi ke mengikuti international trip ni secara FREE!


Setiap tahun destinasi yang Shaklee bawa berbeza-beza. Tahun lepas ke Paris & London, tahun depan ke Italy, tetapi untuk setiap 2 tahun sekali, pasti Shaklee akan menaja semua leader-leadernya di seluruh dunia (bukan Malaysia sahaja!) berkumpul di negara di mana terletak ibu pejabatnya iaitu di Amerika Syarikat (USA). Itulah tuahnya yang leader-leader saya dapat pada tahun ini. Mereka ke Long Beach California dan San Francisco, USA untuk menghadiri Shaklee Global Conference 2014 yang dianjurkan di sana sepanjang 13-23 Ogos 2014 yang lalu.


Syoknya mereka memang tidak dapat dikata! Walaupun kali ini saya masih belum layak untuk mengikuti rombongan delegasi Malaysia ke sana, tetapi aura kejayaan mereka di sana tetap dapat dirasa. Super upline saya Master Cery dan Master Norita diberi penghormatan khas kerana telah berjaya membawa Shaklee ke puncak kejayaan di Malaysia. Nama mereka disebut-sebut secara ekslusif oleh CEO Shaklee, Mr. Roger Barnett sebagai leaders yang telah berjaya meningkatkan prestasi Malaysia sebanyak 300% dari tahun sebelum ini.


shaklee global conference 2014 Master Shareeza yang telah melahirkan 42 Master lain di bawah organisasi Jutawan Shaklee


shaklee global conference 2014 Master Norita , upline kepada Master Cery yang sama-sama mengasaskan Set Breastfeeding di Malaysia yang membawa Shaklee ke puncak kejayaan


 


Dan of course, my neni Master Lyna Noh dan my mami Master Lydzar Rusman yang sangat dekat di hati turut berada di kalangan leaders yang berjaya di event itu.


shaklee global conference 2014 Master Lyna di paparan skrin besar semasa Million Dollar Earners parade


 


shaklee global conference 2014 Master Lydzar Rusman and Master Kamarudin Mahad, yang banyak membantu dan memberi tunjuk ajar kepada saya dalam bisnes Shaklee! Very proud of them!


Selain diraikan, di Shaklee Global Conference ini jugalah para leaders dapat mengenali Shaklee dengan lebih dekat. Tahukah anda, Shaklee adalah syarikat pertama yang mencipta multivitamin di dunia pada tahun 1915 yang kini dikenali sebagai Vitalea? Jadi, sebenarnya sudah hampir 100 tahun Shaklee ini bertapak di dunia.


Shaklee Global Conference 2014 100 tahun inovasi dari Shaklee


Dan yang paling membanggakan, setiap tahun Shaklee membelanjakan sebanyak 250 juta US dollar untuk menjalankan UJIAN KLINIKAL dan ujian-ujian lain terhadap produk-produknya bagi memastikan ianya sentiasa semulajadi, selamat dan berkesan. Rasa-rasanya ada tak syarikat lain yang membelanjakan sejumlah wang yang sebegitu banyak untuk ujian-ujian yang TIDAK WAJIB ke atas supplement? Kalau ada, beritahu saya ya! Ini adalah antara sebab mengapa saya yakin dan setia kepada Shaklee kerana saya tahu produk-produknya adalah selamat.


shaklee global conference 2014 250 JUTA US DOLLAR dibelanjakan setiap tahun untuk membuat ujian klinikal


Bukan itu sahaja, barisan penyelidik dan penasihat Shaklee juga bukan calang-calang orangnya! Salah seorang penasihat Shaklee merupakan Nobel Prize Winner de dalam bidang perubatan pada tahun 2009.


nobel prize in medecine in Shaklee BOD


Shaklee bukan sahaja digunakan oleh orang kebanyakan seperti kita, malah oleh atlit-atlit Olimpik dan para angkasawan juga!


Leaders Malaysia bersama astronaut dan family CEO Shaklee - print screen from FB Lyna Noh Leaders Malaysia bersama astronaut dan family CEO Shaklee – print screen from FB Lyna Noh


Selain menghadiri conference, mereka juga ke San Francisco dan dibawa melawat ke tempat-tempat lain seperti Disneyland dan juga ibu pejabat Shaklee sendiri di Pleasanton, US untuk melihat sendiri bagaimana mereka bekerja.


Satu pengalaman yang sangat menarik, bukan? Melihat kejayaan mereka dan reward yang mereka dapat dengan bersungguh-sungguh melakukan bisnes ini memberikan saya satu semangat dan inspirasi baru untuk terus berjaya dan berkongsi kebaikan Shaklee kepada orang lain. Bukan hanya kerana reward semata-mata, tetapi melalui trip mereka ini saya dapat lihat bahawa Shaklee sememangnya satu produk yang bagus yang patut dikongsikan manfaat dan kebaikannya kepada orang lain. Bukan sahaja manfaat dari segi kesihatan, malah ia juga mampu merubah taraf kehidupan kepada mereka yang benar-benar serius dan ingin berjaya melalui bisnes ini.


Buktinya telah ada. Mentor-mentor saya yang disebutkan sebelum ini telah membawa Malaysia ke mata dunia. Dalam masa dua tahun, saya pasti boleh menjadi seperti mereka. Kalau mereka boleh, kenapa saya tidak, kan? Apatah lagi selepas mendapat surprise pembakar semangat dari upline saya sendiri semalam.


Shaklee Global Conference 2014 Ole-ole dari USA untuk saya yang diberi oleh Master Lydzar Rusman


Sehelai jacket long sleeve Shaklee dan juga satu key chain dari San Francisco yang dihadiahkan oleh my beloved mentor Master Lydzar Rusman kepada saya. Wah!! Sangat terujaaa h00okkay!!! Saya mesti berjaya dalam Shaklee! Saya mesti berkongsi kebaikan Shaklee dengan lebih ramai orang lagi! Masih ramai orang di Malaysia yang mempunyai taraf kesihatan yang kurang memuaskan dan belum menjalani kehidupan yang sihat. Jadi, adalah tanggungjawab saya untuk menyedarkan mereka semua.


Bi iznillah, tahun 2016 nanti saya juga akan bersama-sama mereka mengikuti Shaklee Global Conference ini. Percaya sebelum berjaya, doakan saya!


Nak ikut? Meh hubungi saya di 012-357 9599 untuk sama-sama plan trip kita ke sana :)







Shaklee Global Conference USA 2016...surely I'll come!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...